Teknik

Aktivitetsdiagram

Her er et aktivitetsdiagram over min spilopbygning. Denne bruges til at tydeliggøre hvad selve ideen med spillet og des spilleregler er.

aktivitetsdiagram

State Machine Diagram

Her er et state machine diagram over mit spil.
Diagrammet beskriver spillets flow og handlinger gennem en state machine, der viser de forskellige tilstande (states) og overgangene mellem dem. Hver state repræsenterer et trin i spillet, fra start til slut, hvor overgange styres af brugerens handlinger og spillets interne logik. Når spillet loader, vises startskærmen. Spilleren kan vælge at starte spillet, hvor point og liv nulstilles, og animationer begynder. Badeænder og elektronik falder, og spilleren skal klikke på badeænder for at få point, mens klik på elektronik resulterer i tab af liv og point.

Hvis spilleren mister alle liv eller tiden løber ud, tjekkes pointstatus:
Ved 100+ point vinder spilleren, ellers taber de. Afhængigt af resultatet vises enten en “Win” eller “Game Over”-skærm, hvor spilleren kan vælge at prøve igen.
Alt styres af animationer, lyde og interaktioner i realtid.

aktivitetsdiagram